26 października odbyła się konferencjaprasowa inaugurującą kampanię społeczną ?Prosto w raka?, upowszechniającą wiedzę na temat roli medycyny personalizowanej i badań genetycznych w procesie diagnostyki i terapii nowotworowej.
Jak wynika z ponad 6-letniego doświadczenia Alivii, spora grupa pacjentów onkologicznych leczona jest niezgodnie z aktualną wiedzą medyczną. Jednym z problemów polskiej służby zdrowia jest brak zapewnienia pacjentom powszechnego dostępu do badań diagnostycznych decydujących o możliwości wdrożenia różnych spersonalizowanych terapii.
Doświadczenia podopiecznych fundacji wskazują też, że chorzy na nowotwory złośliwe oraz ich bliscy nie mają świadomości lub posiadają wystarczającą wiedzę na temat możliwości, zakresu i efektów leczenia personalizowanego, określanego na podstawie indywidualnych badań genetycznych.
Brak bezpośredniego finansowania diagnostyki genetycznej i molekularnej w diagnostyce nowotworów złośliwych przez Narodowy Fundusz Zdrowia oraz publicznie dostępnej informacji, gdzie takie badania można wykonać, skutkuje czasem zaprzepaszczeniem szans dla chorych na skuteczne leczenie.
I tak problemy natury systemowej i niewystarczająca wiedza społeczeństwa sprawiają, że polscy pacjenci onkologiczni nie zawsze są leczeni w najlepszy możliwy sposób zgodny z aktualną wiedzą medyczną.
Aby to zmienić, powtała kampanię społeczną ?Prosto w raka?, której patronem jest fundacja Onkocafe.
Więcej znajdziecie na stronie kampanii: www.prostowraka.pl