BreastFit – sztuka wspólnego badania i wsparcia kobiet z rakiem piersi, w tym z chorobą zaawansowaną – to kluczowe przesłania drugiej edycji naszej kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”., wspólnie z wiodącymi organizacjami pacjenckimi działającymi na rzecz kobiet chorych na raka piersi, po raz kolejny uczymy mężczyzn, jak dbać o zdrowie kobiet, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską im kobietę – matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę. Tegoroczna odsłona kampanii dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim. Dochód ze sprzedaży charytatywnego kalendarza „Power of Community 2018” wydanego w ramach kampanii przeznaczony zostanie na działania wspierające właśnie tą grupę kobiet.
Zachęcamy wszystkich do wsparcia naszej kampanii poprzez zakup kalendarza na www.breastfit.onkocafe.pl/kalendarz i w kawiarniach Costa Coffee.
– W codziennej pracy naszej Fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Diagnoza,
a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi sprawia, że chora i jej bliscy muszą zmierzyć się z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Mężczyźni czują się czasem bezradni, nie odnajdując się w nowej rzeczywistości. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym, w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny. Właśnie dlatego dochód ze sprzedaży tegorocznego kalendarza przeznaczamy na pomoc kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim – Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, pomysłodawca i organizator kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska Sprawa”.
O raku piersi zupełnie inaczej
Inauguracji drugiej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” i pokazowi zdjęć do kalendarza „Power of Community 2018” towarzyszyła debata ekspercka z udziałem liderek wszystkich wiodących organizacji pacjenckich działających na rzecz kobiet chorych na raka piersi, klinicysty oraz mediów. W spotkaniu inaugurującym kampanię udział wzięli: Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, Krystyna Wechmann, Prezes Zarządu Federacji Stowarzyszeń AMAZONKI, Elżbieta Kozik, Prezes Zarządu, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Agata Polińska, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Joanna Łojko, Dyrektor Zarządzający Fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie, Adrianna Sobol, psycholog, Członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, prof. Jacek Jassem, onkolog z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestnicy i twórcy kalendarza „Power of Community 2018” – producent kreatywny Jakub Popławski oraz fotograf Piotr Fajfer.
BreastFit – to zestaw narzędzi dla mężczyzn
W ramach kampanii Fundacja OnkoCafe przygotowała m.in. specjalny trening – każdy jego element – od rozgrzewki, przez podkręcenie tempa, po wspólne ćwiczenia pod prysznicem – opatrzony jest grafikami obrazującymi,
jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenia. BreastFit to przydatne narzędzie dla partnerów, którzy zdobytą wiedzę mogą wykorzystać w praktyce i zachęcić partnerki do badania piersi. Na stronie kampanii BreastFit znajdziemy także sekcję dedykowaną bliskim kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie.
Nieodłącznym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest kalendarz z udziałem crossfitowców, symbolizujący siłę i odwagę, potrzebne by wspierać kobiety. Pomysłodawcą i twórcą kalendarza jest Jakub Popławski. W tegorocznej sesji zdjęciowej wzięło udział 12 sportowców z całej Polski, w tym dwóch zwycięzców ogólnopolskiego naboru. Panowie pozowali do zdjęć w nietuzinkowym otoczeniu dawnej torpedowni na Zatoce Gdańskiej. Zdjęcia do kalendarza „Power of Community 2018”, które wykonał Piotr Fajfer, można było zobaczyć podczas wystawy towarzyszącej inauguracji drugiej edycji kampanii. Kalendarz można kupić, odwiedzając stronę kampanii, a także w kawiarniach COSTA COFFEE w całej Polsce.
Kampania powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej,
jej partnerem jest Novartis Oncology.
Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja
na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi.
Partnerami społecznymi kampanii są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”
Partnerzy Medialni : Multikino, Polska Live, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: COSTA COFFEE, Przelewy24.pl.