Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson uruchomił portal internetowy JANSSEN 4 PATIENTS - https://www.janssen4patients.com/pl – centrum wsparcia i źródło informacji dla pacjentów, ich opiekunów, a także organizacji pacjentów. Platforma ma na celu zwiększanie świadomości na temat chorób, procesu leczenia oraz dostępnych opcji terapeutycznych.
Janssen od lat wspiera rozwój kompetencji organizacji pacjentów, tak aby mogli oni skutecznie funkcjonować? w systemie opieki zdrowotnej reprezentując interesy pacjentów i prowadząc konstruktywny dialog z decydentami. W ramach tego podejścia powstała unikalna strona internetowa JANSSEN 4 PATIENTS - źródło informacji i centrum wsparcia dla pacjentów i ich opiekunów, a także pracowników organizacji pacjentów.
W Janssen od kilkudziesięciu lat dokładamy wszelkich starań by poprawić jakość życia pacjentów, wspierając usprawnienie diagnostyki, procesu leczenia i opieki nad pacjentem. Te wartości są zapisane w naszym Credo i są DNA naszej firmy. JANSSEN 4 PATIENTS jest odpowiedzią na dzisiejsze potrzeby i głód wiedzy pacjentów nie tylko na temat interesujących ich obszarów terapeutycznych, ale także zawiłości systemów opieki zdrowotnej
VLATKA RADIĆ, GŁÓWNY SPECJALISTA DS. KONTAKTÓW Z PACJENTAMI I RZECZNICTWA, JANSSEN CEE
Realizowany obecnie w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej projekt ma na celu zwiększanie świadomości na temat chorób, procesu leczenia oraz dostępnych opcji terapeutycznych. Portal ma dostarczyć wiarygodnych informacji na temat wybranych obszarów terapeutycznych, wzmocnić głos organizacji pacjentów w społeczeństwie, a także pomóc w zintegrowaniu społeczności i wymianie informacji o ważnych inicjatywach i wydarzeniach w opiece zdrowotnej.
Platforma JANSSEN 4 PATIENTS podzielona jest na dwie części: Choroby i Advocacy Center. Pierwsza (Choroby) zawiera obszerne informacje na temat 5 obszarów terapeutycznych tj. schizofrenii, łuszczycy, przewlekłej białaczki limfocytowej (PBL), szpiczaka mnogiego oraz raka prostaty. Pacjenci mogą znaleźć tutaj informacje obejmujące specyfikę poszczególnych chorób, możliwości leczenia, diagnostyki, a także prawdziwe historie pacjentów.
Druga część (Advocacy Center) to repozytorium dla organizacji pacjentów działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, umożliwiające zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi opracowanymi przez światowej klasy specjalistów z zakresu farmakoekonomiki, systemów opieki zdrowotnej, skutecznego wsparcia i praw pacjentów.
Na platformie można znaleźć również mapy placówek medycznych, a także bazę danych organizacji pacjentów działających w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.