W ramach tegorocznej kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” powstał wyjątkowy teledysk. Jego bohaterkami zostały kobiety dotknięte rakiem piersi, które wystąpiły u boku braci Rafała i Jacka Bryndalów.
Teledysk kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” z udziałem pacjentek z rakiem piersi
„Profilaktyki nigdy dość, Niech slogan ten nie schodzi z ust. Jesteś facetem to się troszcz - Pomóż partnerce badać biust!” – to fragment najnowszego teledysku fundacji Onkocafe-Razem Lepiej, zrealizowanego z Atrakcyjnym Kazimierzem. Utwór powstał specjalnie z myślą o tegorocznej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa”. Autorem tekstu został ambasador akcji, dziennikarz i satyryk Rafał Bryndal, a twórcą muzyki i wykonaniem zajął się jego brat – Jacek Bryndal.
- Jestem ambasadorem kampanii „BreastFit Kobiecy biust. Męska sprawa” już od wielu lat, jednak ta edycja jest dla mnie wyjątkowa. Mam nadzieję, że chwytliwy, pop-rockowy utwór, pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej liczby osób. Chcieliśmy z resztą zespołu zrobić coś nie tylko z myślą o edukacji i profilaktyce, ale również z myślą o pacjentkach, cierpiących na raka piersi. Nagrywanie teledysku to była przede wszystkim świetna zabawa. Jeżeli dla dziewczyn był to równie radosny i emocjonujący dzień, to jestem zaszczycony, że mogliśmy przeżyć go wspólnie – mówi Rafał Bryndal.
- To ogromny zaszczyt móc współtworzyć kampanię „BreastFit Kobiecy biust. Męska sprawa”, dlatego nie zastanawiałem się nawet chwilę, gdy Rafał zaproponował mi w niej udział. Jestem pod ogromnym wrażeniem wszystkich osób zaangażowanych w działania Fundacji Onkocafe-Razem Lepiej, których miałem okazję poznać podczas prac nad teledyskiem piosenki. Myślę tutaj o cudownych bohaterkach teledysku i całej ekipie filmowej. Mam nadzieję, że stworzona przez nas piosenka sprawi, że kampania dotrze do jeszcze większej liczby odbiorców, a śpiewająca profilaktyka stanie się dla wszys
tkich przyjemnym nawykiem – podkreśla Jacek Bryndal, lider zespołu Atrakcyjny Kazimierz.
Od profilaktyki nie ma wymówek
Kampania ma na celu zwrócić uwagę na profilaktykę raka piersi: „By kultywować męską rzecz, by wsparciem kobiet zawsze być, by spokój ducha mogły mieć, by nie zarzucać sobie nic” – o to postulują pacjentki wraz z zespołem. Niestety panująca pandemia przyczyniła się do rzadszych wizyt kobiet na badaniach diagnostycznych. Badania sondażowe, przeprowadzone na zlecenie Novartis Oncology i Fundacji Onkocafe-Razem Lepiej pokazują, że to właśnie przez nią co czwarta respondentka odwołała lub przesunęła termin umówionych badań, a 13% kobiet w ogóle nie umówiło wizyty.
„BreastFit. Kobiecy Biust. Męska sprawa” wspiera też chorujące na raka piersi pacjentki. Jak co roku, ambasadorzy kampanii, sportowcy z całej Polski, spotkali się na wspólnej sesji zdjęciowej, aby stworzyć wyjątkowy projekt – kalendarz „Power of Community 2021”. Do grona ambasadorów może dołączyć każdy! Wystarczy zakupić charytatywny kalendarz, który dostępny jest na stronie internetowej kampanii: http://breastfit.onkocafe.pl/kalendarz/.
Premiera teledysku odbędzie się na początku listopada tego roku. Powstanie wideo koordynowała Fundacja Onkocafe-Razem Lepiej, za scenariusz odpowiada Karolina Niemkiewicz. Powstanie teledysku wsparła firma Novartis, partner kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, która wystartowała w 2015 roku z inicjatywy Fundacji Onkocafe–Razem Lepiej. Do tegorocznej edycji kampanii dołączyła Fundacja Philips, a dzięki tej współpracy w całej Polsce ruszyły badania USG piersi dla kobiet w ramach akcji 1000 badań USG dla 1000 kobiet. Patronat honorowy nad piątą edycją kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” objął Rzecznik Praw Pacjenta, inicjatywę wspiera także serwis Przelewy24 oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.